Varför Svempa?

Varför döptes det japanska Bonsai trädet till Svempa?
Mikael var som sagt stolt som en tupp och satt på kvällen och bara tittade på sitt nyinköpta träd som stod där praktfullt i fönstret.
När vi hade gått och lagt oss pratade han om trädet och benämde trädet som, han. Då tyckte jag att det skulle få ett namn. Vi föreslog en massa namn, mina förslag slogs ner direkt, inte så oväntat.
Så sa Mikael:
-Det ska heta Svempa.
-Varför då? Jag fattade ingenting. Svempa är ju Svempa i Målskog.
- Just därför, svarade Mikael. Kort och vid. Vi älskar  ju alla honom.
Det är ju SANT! Tro inte det finns någon som inte gillar "vår" Svempa i Målskog. Jo kanske jag när jag var mindre, men då bara i typ 5 sek när han retades som mest. Men retades han inte så såg man till att han gjorde det, för det är ju det som är grejen.

Kommentarer
Postat av: Sven Magnusson

Jag känner mig hedrad av att få ett Bonsai-träd döpt efter mig. TACK! OBS: nu är jag endast 30 år.

2008-04-09 @ 20:00:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0