Illa berörd!

Jag har träffat en ny tjej vid namn Rene, här tala vi om van att bo utomlands. Södra Kina, Corea och så har hon pendlat till sin älskade man medans han var ute och for över världen.
Jaha du, vad har jag att jämföra med? 2.5 månad i Shanghai och endel resor, jo visst, en bra början.
Hur som hellst så är hon super trevlig, hon kom på fika kl 10.00, då den nybakade kakan jag fixat till på morgon kvisten stod på bordet. Jag kom hem kl 18.00, så visst hade vi det skojigt tillsammans!
Hon visade mig en marknad, guu vad saker där fanns! Gator, hus, gränder, rulltrappor, vanliga trappor, väskor, skor, kläder, kopie kläder och en massa kineser. Vi var de enda två vita jag såg till under de timmarna vi spenderade i området. Man går in i en ingång och om man har tur så kommer man ut i samma hål. Jag kommer inte att lyckas om jag går dit ensam någon gång.
Där fanns fynd! Men då fick man titta, leta och rycka i lite av varje.
Jag fattar inte hur i hela världen de ska lyckas sälja allt det som fanns i detta området, visst är det många människor som ska ha kläder och skor på kroppen, men så mycket?
När vi skulle ta oss därifrån hade det börjat regna och mörkret hade börjat göra sig påmind, då jag såg en stackars pojke liggandes på gatan och skrek. Polisen fanns på ett par meters avstånd och inte ingrep!
Han var graft handikappad och hade ingen förmåga att ta sig därifrån på egen hand.
Rene sa att han bruka ligga där, han låg där inte när vi gick där några timmar tidigare på dagen.
Men vem i hela fridens namn är så elak så man placera ut en stackars handikappad kille på den våta asfalten i regn och låter han ligga där medan människor går förbi. Tiggare skulle han likna, men inte tro jag att de pengar han får ihop kommer till godo för honom. Är det någon som är så elak att ens placera ut honom så har jag svårt att tro att den elaka människan skulle ge honom av de pengarna han får in medans han ligger där på gatan och skriker och bara vill därifrån. Jag hade mer än järna givit honom ett bidrag om jag hade vetat att han fick del av det, men det har jag svårt att tro att han få.
Jag som har svårt att tro att det finns människor som är snattare, fick tjuvar, mördare och bedragare. Men efter detta så vet jag inte länger vad jag ska tro.

Kommentarer
Postat av: Frida o Klara

Hej!Skickar en liten hälsning fr Benestad, vi mår bra alla tre. Idag ska vi vara ute i trädgården och räfsa om Klara vill sova i vagnen en stund (gillar inte när vagnen står still). Kramar!!!!!!

2008-04-16 @ 12:00:08
Postat av: Anneli Hangzhou

Nya shoppinställen är vi intresserade av, du tog väl adresskort till oss?

2008-05-05 @ 12:53:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0