Helgen

Helgvädret var inte det vi önskat. Veckan om gick var det toppen väder så man hade ju hoppats på att det skulle fortsätta över helgen men så blev det inte. Som tjejerna på pärlgruppen sa, det närma ju sig helg och då kommer det dåliga vädret.
Vädret var grått och + 12 grader.
Vi fikade på starebax tillsammans med Jerry och Annelie som hade tagit sig in till storstaden.
Vi besökte pärlmarknaden, men efter 10 minuter var Mikael trött på pärlor så han köpte sig en T-shirt  en våning ner.
Med hjälp av min knapphändiga vägbeskrivning lyckades vi ta oss till blomstermarknaden och Mikael tyckte det var riktigt roligt. Han ville ha ett japanskt Bonsai träd, min enda komentar va, du bestämmer vad vi ska ha i fönstret i vardagsrummet. Jag vet ju vem som får ta hand om det, samtidigt som jag ville bestämma de andra blommorna så då fick han köpa vad han ville. Stolt som en tupp inhandladade han ett ca 30 år gammalt Bonsai träd, jag fick dock vara med och välja kruka.
Jag köpte nya orkideér för de gamla hade blommat över, två ljusgula orkideér, en vit miniorkideé (söt) och en murgröna för Y110, toppen pris! Köpte liljor, vas och tyg blommor som vi får plocka fram när de levande har vissnat.
En grill hittade vi, billig och liten, bra? Så vi håller tummarna för att kunna använda den till helgen.
Två toppen resturang besök lyckades vi oxå med. Vi har sökt efter en bra resturang nära oss och vi fick ett tips av Kate om en Thai resturang 10 minuters promenad från vårat. Det såg inte mycket ut för världen utanför men väl inne var det väldigt tränigt med grå semenstväggar, stilrena möbler, coola tavlor, bra servic och god mat! Mätta och goda traskade vi hem och intog TV soffan med godis skålen framför oss.
Lördags kvällen blev vi medbjudna till en kinesisk returang av Kate och Stefan. Kines maten var nog inte 100 % äkta kines mat, lite lyxigare men kanon god. Även där bra servic, något man inte är bortskämd med här nere.
De tog oss även till två pubar på vägen hem, på den sista drack jag kaffe och vatten, tyckte inte jag behövde något mer med % i då. Nöjda, trötta och goa under fötterna traskade vi hemmåt i regnet. Jag hade glömt vårt paraply i taxin, men jag flörtade med Stefan så jag var torr när vi kom hem, värre var det  med Mikael och Kate.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0