Tankvärk, igen!

Jaha, då var det igång igen då, den sista rackaren av visdomständerna.
Fast att det var ett helt år sedan den tredje rök ut så kommer det att dröja innan jag glömmer hur det var, jag vill inte ha lika ont och vara lika sjuk som förra hösten!
Vet inte hur många gånger jag frågade Ingrid & Marita: är detta normalt att vara så här dålig? Och varje gång fick jag svaret: nää det är allt annat än normalt men ibland kan det hända.
Det började med att det blev en ficka mellan tanden och tandköttet och där frodades bakterierna, de dog ganska bra med hjälp av dunder medecin och lite sprutor två ggr om dagen, men sen, sen var det mindre roligt. Infektion på infektion och när väl den var borta fick jag urinvägsinfektion (som Nicke hjälpte mig att råda bot på, tur att han kom just då!) och så avslutade jag med en magsjuka.
Nu befinner jag mig antagligen i bakterie fick stadiet, så jag borsta på det onda stället tills tandkrämen är något mellan rosa & röd och sköljer med bakterie dödande och håller tummarna. Men med tanke på att vi får besök på tor så kanske jag borde kolla upp det innan, hummmm......
Jag fattar inte varför de inte kunde dragit ut alla på en gång, de har ju sagt de sensate 15 åren att när du väl får dina visdomständer kommer du få problem för där finns inte plats. Tack för det, men ta ut dem då! Nej nej, här måste man ju ha ont inna de gör något och där är jag nog nu, så då kanske den sista rackaren ska ut då.
Håå vad trött jag blir!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0