Melatonin.

Melatonin är ett naturligt insomnings ämne som man kan stoppa i sig lite av om man vill somna på beställning och det skall inte vara skadligt el beroendeframkallande, det låter ju alldels lysande.
Det pratas mycket om hur man kan sova när man reser, särskilt gubbarna reser en massa när man bor ute som nu.
Vi fick tippset om melatonin, det naturliga insomningsämnet. Vi köpte en burk i våras och Mikael provade en gång här nere bara för att kolla hur det funkade, men sen när han väl flög så tro jag han glömde att ta med sig dem. Jag har aldrirg provat dem (kan ju beror på att jag sällan har problem att somna) men igår fick jag tippset av Eva: ta nu lite melatonin innan du går och lägger dig!
Hummmm, jag vet inte, men så tänkte jag på natten innan då jag somnade gott och vaknade efter 45 min och låg där och filiosoferade om alla världens problem och var som en proppeller för underlakandet var som en stor "tjorv" på morognen.
Jag tryckte i mig ett litet piller när jag borstade tänderna och guu så trött jag blev! Pratade med Mikael men fick säga att nu börja jag nog snart svamla så det är nog bäst att vi lägger på. Om jag blev trött pga pillret, av vinet efter tjejkvällen el om det bara var av vetskapen av att jag stoppat i mig lite piller vet jag inte men trött blev jag! Sov som en stock hela natten, var inte ens uppe på toa. Men att stiga upp pigg som en lärka, nää där gick gränsen, men ändå, vilket toppen piller!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0