Botaniska trädgården.

I söndags var det något gult som lyste från himlen och varmde skönt.
Det blev ju sommar tid i swe men det berör ju inte oss, trodde jag. Min mobil var inställd på Stockholms tid så den ändra sig en timme atumatiskt och det hade jag väl inte en tanke på. Så när mobilen väckte oss kl 9 hoppade vi upp, åt fukost på balkongen, gjorde lite pickninck , men ändå var kl bara 09.15. Jag fattade verkligen ingenting men Mikael som är lite mer teknisk fattade ju galoppen. Jaja pga det så var vi ju uppe och sov inte bort halva dagen.
Botaniska trädgården ligger en bit bort från Ikea, Ikea är ett av stans landmarke.
Vi betalade Y40 för att gå in i parken/ person. Man kunde betala Y15 men vi fattade inte skillnaden och när vi klev fram till kuren sa de bara Y80. Undra vr man fick för Y15?
Parken växer och görs nog om hela tiden för det var ganska mycket jordytor som inte hade fått någon gräsmatta ännu. Tyvärr var magonilan nästan överblommad och gräsmattan var mer brun än grön men körsbärsträden blommade fint!
Vi traskade runt och bara njöt. Det fannt t.o.m några små kullar och backar i granskogen, nästan så man fick lite Siggebo känsla i mini format.







     




Lite god picknick.


Världens största växthus?

 
Fiskdam har man ju hört talas om, men att fiska guldfiskar vett i tusinegn om jag har hört om innan.
Vet inte om det var fräldrarna el branen som var mest exalterad?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0