Första natten på vägen.

Första natten på vägarna är avklarade, tur i oturen fick jag börja lite tidigare 15 istället för ca 17. Stackars Jörgen skulle till fabro Dr.
Hoppas nästan på samma tid i dag oxå men självklart vill jag ju inte han ska behöva gå dit igen, så det blir nog ett riktigt natt pass idag, phuuu.
Det var nästan lite kusligt, sammhällerna liksom bara dog när kloclan visade 22. Nästan inga personbilar ute, en hel del långtradare men det var allt + två rådjur oxå som var så förståndiga att de hoppade tillbaka i diket igen.
När jag lastade sista gången i Hok så fick jag gör det själv, det gick väl bra förutom att det tog lite tid. Men så fick jag lite grus på lämmen och just då pratade jag med Gustav som sa: jag bruka ta handen och dra av det, fast jag är ju lite längre än dig.
Ha, det ska jag väl klara av och visst gjorde jag det, skillnaden är antagligen att han kan sjuta gruset lite framför sig. Jag fick allt grus som en dusch över mig, tömde fickorna från singel men sen blev det duschen varken jag ville el inte när jag kom hem kl 03.30, då hade det börjat ljusna. För min del hade det kunnat vara mörkt i timmar till för nu hade jag kört när det var mörkt och klarat av det utan en jäspning så då kunde det gott fortsätta att vara mörkt ett tag till.
Nu får det nog ta och bli skogen så man andas lite damfri luft för det är den inte verken i grustäckten el på asafltstationen där vi tippar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0