När ska jag lära mig?

Undra när jag ska lära mig, att denna sesong är regnsesong!
Ännu en gång har jag fått gå hem i värsta regnovädret!
Jag gav mig ut redan på fm, solen sken och svetten rann. Tog mig runt på flera ställen och sista "hållplatsen" var en marknad som ligger i en källare. Där gick jag runt och prutade och hade mig så tiden for iväg och när jag väl skulle ta mig hem med min tunga "dra-maten" så öste regnet ner och åskan den gick med full kraft. Att hitta en taxi, det kunde jag glöma direkt så det var bara till att börja traska, det tog nästan en timme att ta sig hem, men enda trösten jag fick var att jag frös iaf inte.
Jag gick där och funderade på: Varför kunde jag inte tagit med mig min älskade regnkäp? Jag vet ju att det kan komma sådana här åskoväder!
Jag var lika blöt när jag hoppade ur duschen som när jag steg in, men kännsln var iaf annourlunda. Ny duschad med torra kläder och kl visade 18.30, inte en chans att jag trädde på mig gymkläderna och gav mig av dit, nää det blev en slö kväll framför datorn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0