Marknader

Kan förstår att vissa fundera hemma om det bara finns marknader här, nej då! Här finns så fina shoppingcenter som är fyllda av lyx och varorr som kostar skjortan.
Men till dessa marknader, de är inte som våra marknader hemma på gatan utan mer som ett sunkigt varuhus med bås eller små butiker om man så vill. Så marknader här som glasögonmarknaden, tygmarknaden, barnklädersmarknaden osv................................... är något mellan ting mellan marknad och varuhus. Så jag shoppar inte riktigt på gatan iaf. Men de är lite konstiga att de trycker ihop allt av samma slag under samma tak, inte som vi tänker lite utspritt och lite av varje här och där.
Så idag visade Ingrid mig barnklädersmarknaden, man blev alldels tokig i alla små söta klänningar, skor och tröjor. Det ena finare än det andra, men jag tyckte det var lite för dyrt så jag fick inte med mig så mycket hem för jag var för snål.
Vi har ju tre små söta gudbarn som ska ha adventskalender-paketkalender, och det krävs endel saker då. Så idag var det inhandling av praktiska saker som förhoppningsvis uppskatts av åtmindstånde föräldrarna. Nu är det "bara" de roliga sakerna kvar att handla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0