Robban sitter nu på planet hem

Måndag morgon lämnade jag Robban på flygplatsen. Tyckte inte alls om att han åkte hem, men han längtade nog hem till sin Jenny. Jag insåg väldigt snart att nu var det den första "riktiga" veckan då jag är ensam till onsdag kväll då Mikael kommer hem och så åker han igen på torsdag morgon för att komma hem på fredag kväll och ta helg. Jag slapp de veckorna före nyår för snön kom och sedan var det nyårs ledighet, men nu är de här! Det visste jag ju men just nu är det surt, det ändra sig nog snart.
Jag är äntligen feberfri, näsan låter dock som en trumpet orkester fortfarande, men det får man ta. Så typiskt att jag skulle ryka på feber just när Robban var här, det blev inte riktigt som jag hade tänkt mig. Hade trott vi skulle kollat in en massa saker under veckan då Mikael jobbade men så blev det inte riktigt. Hoppas på att han kommer en gång till och då har sin Jenny med sig.
Efter att han sagt hejdå och givit storebror en stor kram så tog jag magleven och tunnelbanan tillbaka till city. Satte mig på Starbaux, drack kaffe och läse bok. Det är väl sånt som sådana som jag sysslar med, eller? :)
Det ligger ett masage ställe alldeles vid vårt hus, vi har tyckt det sett dyrt ut så vi har aldrig kollat upp priserna. Men idag gick jag in och frågade, helkropps massage för Y 143. Jag slog till direkt med tanke på att kroppen strejkar! Den där ryggen har left sitt egna liv under många år och varit allt annat än sammarbetsvillig men i lördags sa den ifrån ordentligt! Den där berömda ichias (eller hur det nu stavas) gjorde sig påmind, dock på vänster sidan, det var något nytt. Den började kännas av på e.m. men inte så mycket men när det blev sov dags så var det outhärdligt. Efter ett par timmars snurrande och alla sovställningar var prövade blev det till att klä på sig, sätta sig i soffan rakt upp och ner och försöka sova där. Sova sittande var ingen hitt, så det blev  inte många timmars sömn den natten. På söndag f.m. så masserade Mikael mig så gott han kunde, vart han än tog så sa jag, aj! Robban tippsade om att jag skulle strecha så det gjorde jag ett antal gånger + lite husmors gymnastik som han kallade det. Nattens sömn var inte god men jag slapp sitta upp, soffan intogs dock.
Så till helgen blir det till att åka till Ikea och köpa en bäddmadrass. Vi frågade i repan om de hade någon att lägga dit, men det ingick inte. De sa att dessa sängarna är väldigt lyxiga, jo visst det beror ju på vad man jämför med. Jämför man med den sängen som Mikael har i Changzhou som består av en trä botten med en tunn madrass, så är den ju lyxig. Men när sängen är så hård att svanken "hänger i luften" är det ju inte så konstigt om man får lite ont. Så efter dagens masage och lite mer streching så kankse man kan känna sig som en rörlig människa igen.
Ska ta mig till bubbelpoolen ikväll och försöka få bort all olja som finns var på kroppen efter massagen. Det är nog såhär som en nybadad baby känner sig. Kläderna liksom åker runt på kroppen, mystiskt kännsla.
Inte för att man ska ha förutfattade meningar om folk men den tjejen som tog hand om mig på massage stället var inte hög över havet och kilorna var inte många, men att hitta ömma pungter på min stackas kropp, det kunde hon! Ska nog gå dit igen inom en snar framtid. Mikael kan oxå behöva ett besök där, problemet blir nog att britsen inte kommer att räcka till, det var precis att jag fick plats.
Imorogn ska jag möta Carola på f.m., hon ska köpa nya växter och vad det mer var. Jag kommer då att upptäcka något nytt ställe antar jag så det blir kul.
Nu ska jag ta fram min kära symaskin och se om vi kan åstakomma något skoj ihop, men det får nog vänta ett par minuter. Städarna kom just, men de städar inte riktigt som vi. Det känns lite konstigt att det är smutsigare när man har städning två gånger i veckan än vad man hade det när man städade själv. Och inte vill man gnälla, då låter man ju som en rik gammal tant och det är det sista jag vill bli förknippad med. Men visst är det lyxigt med städhjälp oavsett hur skickliga de är!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0