Riva/ bygga nytt.............

Jag vänjer mig nog aldrig om hur fort saker och ting kan ändra sig här nere!
Man kan besöka en trevlig resturang el butik och nästa gång man ska dit igen så är det något helt annat!
Vi var lite misstänksamma att de skulle riva en massa hus utmed "vår" gata och  då fundera man ju alltid på hur mycket man kommer att bli störd av alla oväsen när de river, röjer upp, påla, bygger och allt vad det nu kan vara.
När vi åkte hem för jul så hade de börjat riva husen, inte riktigt riva utan mer montera ner dem. De återanvände säkert det mest av matrialet. Trä bjälkarna tog de om hand och nu när de börjat riva på riktigt så såg jag hur de gick och samlade ihop tegelstenar, tala om återanvändning!
Vi håller tummarna om att de "bara" ska riva en remsa utmed gatan och att resterande av husen i området ska få vara kvar för de ser mycket bättre ut och de är så skärmiga.
En em förra veckan då jag gick hem så var allt som vanligt men dagen efter på morrgonen så var de i full gång med grävmskinen och rev hejvillt. I helgen var det lugnt men igå var de på G igen och nu mura de upp en fasd ut mot vägen.
De där fsaderna är ganska vanliga i stan, vi ser en öde tomt från vår balkong. Där har de murat upp en fasd av ett jätte fint hus, så kommer man och åker på vägen så tro man att där ligger det ett hus, men i själva verket så är det vara en tom plätt.
Utemed de ruffiga husen är "lyx" fasaderna vanliga. Skänns lite töntigt att de ska göra ytan finare än den igentligen är, för vrider man på huvudet så ser man ju hur det igentligen ser ut.
Varför försköna allt?
Ska jag säga som använder make up.....



 



 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0