Sushi lunch!



I fredags spö regnade det och allt var grått, men Kristina & jag hade bestämt att äta lunch innan vi gick till Charlotte på pärlorn så det var bara att klä på sig gore tex kläderna, hoppa i gummistövlarna & på med kepsen och ge sig ut. När man väl är ute så är det ju inga problem, ganska skönt att komma ut. Torr & go vad man ju!
Vi åt sushi lunch och tjötade en massa skit, Charlotte bjöd på en smarrig kardemumma kaka och sen var det bara på med kläderna igen och ge sig av hemmåt.

Jag förundras så över dessa kineser, det ös regnar som det gjort nu i en vecka och de ser lika oberörrda ut där de kommer och gå med sina paraplyer som om solen skinit. Lika välklädda och snygga som vanligt i "vanliga" skor.
Där kom jag i regnkläder, stövlar och keps för att skydda mig mot regnet i möjligaste mån. För jag vet att jag blir alltid blöt om fötterna och det gillar jag inte!
Men de verkade helt torra under sina paraply, jag försökte spana in deras fötter, om de var torra där oxå, vissa såg lite små blöta ut men damen i spets strumpbyxor & balerina skor såg så torr och fin ut där hon gick på den blöta tottoaren. Det skulle jag aldrig lyckats med.
Få nog be om en kurs av dem: Hur man är ute i regn och ändå är torr.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0