Vår, snö & regn.

Vädret är omväxlande om man säger så! I tisdags var det 22 grader varmt och jag hade fått på mig för mycket kläder och höll på att dö av varmeslag, i går ons var det + 7 garader och duggregn. Idag tor är det +2 grader och ös regn. Så jäkla trist!

Hade det inte varit majong så hade det nog inte blivit mycket gjort en dag som denna. Vissa av oss är ute på semester men Ingrid, Regina, Kerstin och jag spelade tappret på. Första bjöd jag på semlor och styrkat av det så började vi spela på mitt nya majongbord. Tro det berodde på det nya bordet för jag fick en hel blommbucket och inkaserade Y30!

Efter spelet så fick jag skjuts med ingrid ner till Wulumutchi Lu och blev även medbjuden på lunch tillsammans med Ingrid & Kinna. Efter lunchen handlade jag frukt & grönt i en mycket välsorterad affär (affär och affär, hål i väggen kan man nog kalla det). Tur hade jag så jag fick en taxi hem så jag slapp gå i regnet.
Nu är det fika time och sen ska jag nog rasta symaskinen lite innan jag ska rasta mig själv.

Invigning av majongbordet tillsammans med Regina, Ingrid & Kerstin.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0