Röda kuvert.

Inlägget är lånat av Sara.L, lite intresant att höra lite av henne som jobbar bland kineser och få ju se mycket mer än vad jag få se och lära mig.




Mitt röda kuvert. Med en tiger på så klart då vi närmar oss tigerns år med stormsteg!

 Så här i nyårstider delas det ut röda kuvert till höger och vänster. Generellt så ger man inte presenter till någon utan röda kuvert med pengar i. Det gäller vid nyår, födelsedagar, brölopp, mutor… Jag fick mitt livs första röda kuvert idag. Från jobbet istället för en "julklapp".



***********************************

 

NYÅRSHÄLSNING!

Så här ser nyårshälsningen från min chef ut! Helt solklart, eller hur?!


Dear all,

Wish you and your family a happy Chinese Tiger Year!

 

祝您

 

事业龙腾
财运如添翼
健康虎虎生威





友情提醒:

春节里吃东西千万不能狼吞咽,

否则节后就会变得背熊腰,

然后形象就变得马马虎虎:)

 Best Regards

Ann


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0