Ny mobil.

När vi flyttade ner och Mikael öppnade nytt abonemang så fick han en rätt bra mobil men han hade en annan som han använde så han tyckte jag kunde ta den, det var bara det att det var en Nokia och jag har alltid använt Ericsson, så efter en dag så var jag as förbannad på mobilen och fick ta en av Mikaels gamla Ericsson som han hade liggandes här nere.
Så jag har haft två snarlika mobiler, en i Sverige och en i Kina. Men nu när vi var hemma i Svergie så var svensk mobilen sten död, lät tekniska storebror titta på den och konstaterade att den blivit fuktskadad. Kunde köpt nytt batteri för ca 500 kr, till den gamle, nää du tack. Därför förde vi över svensk nr till kina mobilen och så har jag använt den i sommar. Men det är bara så att den sett sina glans dagar, alla knappar är inte var de en gång va.
Mikael tyckte i helgen att jag borde ge den där Nokian en chans till, för det är en bra mobil. Jaja det kan jag väl, men det var bara det att sim kortet lyfte bara med sig 150 nr och då var det ca 50 nr kvar + att Nokias format inte såg ut som Ericssons gjorde. Så Mikael la ner ett evighets göra igår kväll med att föra över nr och fixa till dem så tex pappas alla nr ligger under samma flik och inte som fyra olika flikar. Nu återstår bara att se om jag kan bli vän med den här mobilen, med tanke på all tid M la ner igår så har jag inte så stort val, det bara måste funka. Men jag fick oxå en mindre lektion om hur man hanskas med den, det var behövligt om man säger så!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0