Talet från tärnan till brudparet.

Mange & Ida

Mange & Ida

 

Det är nog fler än jag här i kväll som väntat på denna dag, inte minst era föräldrar skulle jag tro.

Ni har ju samlat på er de där berömda vuxen påängen som barn, hus, kombi och nu oxå gifta. Då återstår bara hunden, och jag undra om den kommer att komma till Östergårdsvägen 16, men man ska aldrig säga aldrig.

Jag lärde ju känna dig Mange under gymnasie tiden. När jag satt på flyget på väg hem, började jag fundera på hur länge sedan det var. Insåg då att vi började att bli gamla, för det är ca 10 år sedan vi lärde känna varandra!

Tack vare att jag känner dig Mange så fick jag oxå lära känna dig Ida, något som inneburit många roliga stunder.

Minnes en sommardag, var ute och träningscyklade då det ringde på mobilen. Nyfiken som jag är så stannade jag och svarade. Det var Mange, han hoppade över allt sådant där som hej, läget, bra osv. Han frågade: Vill du veta en sak?

Genom huvudet for: De ska ha barn.

Och i nästa andetag sa han: -Vi ska ha barn.

När väl Theo såg dagens ljus var jag i Köpenhamn, förstod att något var på gång när inte Mange svarade på mobilen och till slut fick jag ett sms av Benny där han meddelade nyheten. Ganska snart ringde även Mange. Med tanke på hur medtagen du lät så kan man ju bara gissa hur du mådde Ida.

Mitt första hedersuppdrag i fam Andersson/Mårtensson var att få frågan om jag ville vara gud förälder till Theo tillsammans med Adreas.

Ganska konstigt men jag minns så väl vad jag befann mig just då, det var i en tågkupé mellan Åre & Alvestad på väg hem från en skidsemester. Jag blev på så himla gott humör efter frågan för just då var jag så sur på några högljudda medpassagerare.

Nu får jag då vara med på förtroendeuppdrag nr 2 inom familjen.

Det är en väldig heder att ens få bli kandidat till denna uppgift som tärna och att sedan bli vald måste innebära att jag lyckats göra något bra här i livet. Har iaf lyckats få en nära kompis- en kompis som du Ida.

Tyvärr har jag inte kunnat vara med som jag velat och önskat när allt skulle planeras, förberedas och fixas inför er stora dag! Det bror på vår nya bostadsort.

Pratade med Mikael för en stund sedan, han var på väg ner i sängen och hälsade till er och önskade er ett stort grattis !

Självklart ville han varit med här idag men tyvärr funkade inte det för honom.

Så därför säger jag för oss båda:

Ett stort grattis och all lycka till i framiden!

 

Istället för en skål så vill vi se en stor härlig kyss från brudparet!.

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0