9,de januari.

9,de januari 2009 bytte vi lägenhet, vilken pärs! Aldrig att vi gör det själva en gång till i en så stor stad som Shanghai och inte när man har en sedan bil!
Det har varit så himla skönt att veta denna julen, att när vi kommer tillbaka till Shanghai så står alla våra saker där de ska och skall så göra ett år till. Inte behöva fundera på flytten mitt uppe i julen.
Fast jag tro inte jag tänkte så mycket på flytten förra julen, det var något som låg, SEN, sen när vi är tillbaka i storstaden, DÅ, då får vi ta tag i det.
Vi lämnade ett soligt Sverige den 7 jan, landade i Shanghai den 8 jan och flyttade den 9 jan. 10 jan hanlade vi porslin så vi skulle ha något att äta på, va ute och krånglade med mäklaren om en lampa, fick middag av Kate & Stefan (räddarna i nöden). Sön den 10 jan var det raka vägen till Ikea och sen direkt till Changzhou på kinesisk nyårs middag, alla inköp från Ikea låg kvar i bilen. Så när jag väl kom tillbaka till Shanghai på måndagen så var det enbart KARTONGER överallt, nytt, gammalt, rent, smutsigt i en enda viller valla. Men efter ett par dagar så hade vi åter ett hem.
Inga så stora omorginisationer detta året, jag hoppas att vi kommer resa mer, se landet där vi bor (för det har vi verkligen inte gjort än så länge!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0