Babytäcke till Högis.

I slutet av november sydde jag som en tok, det var veckan inna jag skulle åka hem till sverige för jul. Den veckan hade jag tänkt ta det lugnt och ha det bra men istället sydde jag som en tok. Fick en fråga av Nettan på Resturang Höganloft (Högis) om jag ville göra något till deras "bebisar". Om den fasta personalen får barn så uppvaktar personalklubben med något. I många år har det varit en ur söt handmålad stol med mysigt motiv, nu blev det ett täcke istället alá Jenny. Fem st gjorde jag den där veckan, jätte kul men skönt var det när det var klart. Vågade inte skriva om det för vem vet vilka det är som läser denna sida?
Har nog tyvärr inga bilder på täckerna när de är helt färdiga, här är inte kanten nersydd så ni får föreställa er hur de ser ut nu när de är färdiga.
Det blev fyra tjejtäcken och ett killtäcke, alltså är det två st  i temat "fem myror är fler än fyra elefanter".


Killtäcket, biet fick både mun och ben innan det gavs bort.

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Ulrica

Underbara lapptäcken, så fina allihop.

Moas använder vi dagligen:) Hoppas allt är bra med er.

Kram Ulrica,Stefan & Moa

2010-02-14 @ 16:23:15
Postat av: Anonym

Hej, var ett tag sedan jag var "här".

Vilka söta täcken!

Ha det gott, kram Marie-Louise

2010-03-31 @ 23:06:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0