Träning i alla ära, men.....

Igår var jag för tredje gången på det "nya" gymmet och då tränade jag bodypump.
Alla är vi olika och tur är väl det MEN:

# Nästa gång jag går dit ska jag ha med mig öronproppar, varför i hela fridens namn måste de spela så högt så man blir döv på kuppen?

# Bodypump är rolig styrketräning med skivstång och olika tunga vikter. Man byter tygnd beroende på vilken övning man ska göra.

Jag tackar mina gudar att jag lärde mig träna bodypump hemma i A-strop, då var de noga med att man skulle utföra övningarna rätt, dåde för att minska skaderisken och att träna maximalt. Att vara cool och stå med en tung vikt om man ändå gör fel, vad gör det för nytta? Gårdagens instruktör tyckte tydligen inte att "utövning av övning i rätt form" var så viktig.

# Träningsredskapen är ju inte ens personliga, men man är väl rädd om dem för det, el? Inte dessa kineserna iaf. De slängde ner skivstången på golvet när övningen var färdig. Tänk när 30 personer  bara slänger ner sina redskap på golvet, hur låter det?

# Att tränaren är vältränad, lite hipp och tycker han är extremt cool, låt gå. Men att stå och göra olika "poser" på scen under övningarnas gång, gå till en riktig scen om du vill vilsa upp dig om du nu är så himla snygg! Va är de snälla, söta, duktiga tjejerna från A-storp och Gnistan?

 

Som sagt:

Nästa gång jag går dit ska öronpropparna var i stoppade, så ska jag skita i om de andra utför sina övningar fel och blunda så sjag slipper se hans "poser". Då kommer nog träningen gå som en dans!


Kommentarer
Postat av: Robban

"Ska man bli fin får man lida pin"

2010-02-12 @ 13:40:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0