Quilta.

Efter måndagens SEA coffee morning så ringde jag Kate och sa: nu är jag på G hem. Innan jag hade kommit så hade hon kommit så det var bara till att lyfta fram symaskinen och sätta igång. Vi sydde som galningar! Det fanns bara ett läge på gasen och det var full speta!
Vi sydde mellan 13.00 och 16.40, då var jag tyungen att sluta för att hinna byta tröja och möta upp Eva & Kristina för sen var det tjejmiddag.
Vi tog paus lite innan fyra, fyra kaffe med semla. Det satt fint.
Hann nästan quilta färdigt allt men lite fanns det kvar, det är nu gjort och kanten är på sydd. Det var väldigt smidigt att ha en som satt och hjälpte en att dra och rätta till quilten när man quiltade. I normala fall så är det så tungt och drygt men nu gick det som tåget!
Nu är det bara för Kate att sy ner kanten, klippa alla trådar och så får hon & Emma klura ut något fiffigt namn att döpa astret till. Alla progekt ska igentligen heta något, jag är lite dålig på det men vårt överkast heter tex: sidenfrossa i Shanghai.
Väldigt skönt att ha gjort detta, känner mig nöjd, haft väldigt kul med Kate och så hoppas jag att det kommer till god använding.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0