Molly har snart två lapptäcken.

När Kate & Stefan skulle bli mormor & morfar för första gången så sydde jag ett täcke, ett två könat babytäcke blev det, visste ju inte vilken sort det skulle bli som tittade ut.
Jag var lite osäker på hela progektet, visste ju inte alls om Emma & Klas skulle uppskatta detta täcke, men det gjorde de antagligen för Molly (el om det var hennes mamma) önskade sig ett större. Tro inte hon riktigt fattade vilket jätte progekt hon önskade sig. Men kul är det!
Det blir inget jätte täcke, men tillräckligt stort för att min kunskap ska sätta sig lite på prov. Många anser att ett dubbeltäcke är ett jätte progekt och det kan jag hålla med på men ett sådant progekt ger jag mig inte in på själv.
Nu är det som sagt ett lektäcke som håller på att ta form. Kate har lärt sig att skära tyger med kniv och med hjälp av den fiffiga linjalen och skärplattan. Så när vi skapade framsidan så skar Kate & jag sydde, guu vad fort det går när man hjälps åt!
Nu har det dock kommit till det stadiet som jag tycker är mindre kul, att quilta ihop eländet. Men innan dess måste man stryka allt och plaser ut det slätt och snyggt. Jag bruka fuska och bara nåla ihop alla tre lagren med matrial men nu när det är så stort och man kankse kommer att vika ihop det så gjorde vi efter alla konstens regler och tråklade ihop det, ja du mamma, du läste rätt: tråkla!
Få se vilken dag vi börja med att quilta ihop det och hur många timmar det kommer att ta...
Men det viktigaste av allt är att Molly & hennes föräldrar kommer att gilla det och använda det!



Nu börja Mollys täcke ta form.


Mormor Kate tråkla ihop alla tre lagren för att sen ska vi quilta ihop det. Hade du ont i knäna?


Kommentarer
Postat av: Mamma A

åååå , VAD FINT DET BLIR ,Ska också börja sy babytäcke , så kallt som det är nu får det nog bli fårskinn på baksidan .

2010-02-05 @ 15:52:10
Postat av: Anneli

Sååå läckert.

2010-02-07 @ 14:19:43
Postat av: Emma

Åhh så fint det blir!! Vi kommer ha så mycket användning för det. Molly kommer att vara så mallig när hennes kompisar kommer och leker på hennes täcke.



Det "lilla" täcket som vi fick i somras används fortfarande. Molly pussar och pillar på biet och fjärilen. När hon inte gör det brukar vi leka tittut med det. Täcket kan användas till mycket ;)

Men du har helt rätt: jag visste inte alls vilket projekt jag visst drog igång. Men det är ju skönt att ni har något vettigt att göra ;)

2010-02-19 @ 00:01:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0