Hårfön.

När jag ser saker och ting så skriver jag mina rader i huvudet, tro inte de ser likadana ut när de väl kommer på pränt, tro faktiskt de är bättre i huvudet.
Alla är vi olika och det är ju fantastiskt och varje gång när man ser el hör något som är "annorlunda" i vårt begrepp så sätter man ju igång hjärnsselerna att bearbeta detta.
Detta skedde igår när jag var på gymmet och tränade spinning. Bara att ta sig dit kl 18.15 med tunnelbana är en sak för sig, trångt så in i bomben! Tur att man är så stor som man ändå är så när man väl skulle av så var det bara den hårda vägen som gällde (tyvärr), genom att trycka sig ut. Då stod jag bara två meter in i vagnen, undra hur det gick för dem som stod länre in?
Efter träningen så duschade jag, jag är en riktigt svettas så att hoppa över duschen är otänkbart! På Wills gym på Zhongzhan Park där jag ibland håller till är det varkligen alla sorts människor, smala, tjocka, kostym nissar m lapptoppen i högsta hugg, mysbyx nissar som jag och alla där i mellan. Det är så bra för då behöver man aldrig tänka på att man måste vara så hipp när man väl ska träna och ska ha rätt kläder och guu vet allt. Samtidigt som det är så gött att se att alla kan träna, det är nyttigt för alla, vältränad el ej.
Så till hårfönen:
Många yngre frisera mer än bara huvudet och benen, det gör man inte i samma utsträckning här. Bra el inte, det är ju upp till var och en (ja sådant ser man i ett duschrum när man duschar bland 30 andra).
Men att man oxå föna "busken" med hårfönen har jag aldrig sett, hört om el ens tänkt tanken. Men det var det en tjej som gjorde igår som om det var den naturligaste saken i världen.
Jaaa, varför inte.................
Så nu vet ni ännu ett användningsområde att använda hårfönen till.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej Jenny! Jag tycker det är skitkul att läsa din blogg. Verkligt kul berättelse och även få lite insikt hur livet ter sig i en annan del av världen. Fick din blogg adress hos Catarina på Tyger & Ting. Jag är en av dem du fixat namnlappar till, kompis med Eva i kulltorp. Hälsningar från Lisbet i Draftinge

2010-02-24 @ 20:26:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0