Dalahästar i vårt kök.

För någon vecka sedan var jag & Ellen ute på en marknad som kallas gardinmarknaden och då hittade jag ett jätte häftigt tyg med dalahästar på. Hade gensast bilen klar för mig vad jag skulle göra, nya grytlappar och handdukar.
Ellen såg min entusiast med dessa dalarhästar så när vi träffades dagen efter för att äta lunch och fira min födelsedag hade hon köpt två dalahästar till mig, de hade hon hittat på ännu en marknad.Tänk er, hitta dalahästar i Kina, ja de ser väl inte riktigt ut som de klassiska dalahästarna men ändå.



Nu har vi ett riktigt klassiskt svenskt kök, känns kanon!
Tänk så lite man kan behöva för att få lite svensk skännsla.


 
Det var lika bra att sy två handudkar så när den ena ligger i tvätten så kan den andra assistera.


Kommentarer
Postat av: Ulrica

Åhh vilka fina handdukar :)

Hoppas allt är bra med er- i Sverige är det fortfarande snökaos..

Kram kram

2010-02-04 @ 14:17:48
Postat av: Anneli

Faraway market, fick jag veta att den kallas av Pudongtjejerna i Quiltgruppen. För dom ligger den verkligen långt bort. Tur vi har lite närmre.

2010-02-07 @ 14:26:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0