Tanden sitter kvar.

Har nu besökt tandläkaren, lika som när jag var hos Dr med ögat fick jag ett mycket bra och prffetionellt bemötande, känndes väldigt bra med tanke på att tandläkaren INTE är min favorit och eng läkar termer INTE är min melodi. Men som sagt allt gick bra förutom att tanden fortfarande sitter där den sitter.
Pga att vi ska ut och resa på ons så lät dom den sitta, det är lätt att det blir infektion och då är det bättre att jag behandla den själv som det är just nu och sen ta bort den när vi är tillbaka.
Problemet är att det finns inte plats för den att komma upp och att halva tanden är täckt av skinn. Under skinnet är det en perfekt plats för alla bakterier att bo och frodas.
De rönkade munnen, naturligtvis. Istället för att ligga i stolen med den där hemska plattan i munnen som hemma så stod man upp men den liten plastbit i munnen och med ett stort tungt förkläde på sig, de stängde in en i rummet och sen snurrade några plattor runt huvudet och sen var det klart.
Efter det så rengjorde de under skinnet som täcker tanden med två olika saker och visade mig hur jag själv ska göra för att hålla bakterierna borta. Med hjälp av en spruta och något starkt medel ska jag rengöra under skinnet ca 5 gånger om dagen (väldigt ambitiöst tycker jag), 2 gånger om dagen ska jag pruta in någon annan liten salva under skinnet. I två dagar ska jag ta antibiotika och om det krävs så har jag även några smärtstillande dunder piller att ta.
Vi ska på 102 års fest imorgon, så i förebyggande syfte frågade jag om det var ok att dricka mednas man knaprade piller. Svaret blev nej. I normala fall är det ok men med denna sorten var det inte ok, så jag får väl roa mig på egen hand imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0