Mysdag tillsammans m Carola & Sara.

Solen sken och jag gav mig iväg för att snylt åka bussen ut till Carola & Sara. Jag lämnade lägenheten kl 09.40 och tog mig en rask promenad en bra bit bort.
Väntade, väntade och väntade............
Till sist så frågade jag den där gubben som stod utanför entren till Kerry Center om bussen till Racet Club & Forest  gått? Han tittade på mig som jag vore en utomjording så jag ringde Carola och frågade om bussen kunde vara så där sen. Jo idag var trafiken hemsk så det kan mycket väl vara så att den är sen.
30 minuter försenad så kom äntligen bussen.
Det är få gånger det är fördel att vara västerlänning här, men idag var en sådan. Den bussen är avsedd för boende på de två områderna, men de kollar aldrig om du ha med dig ditt medlemskort och är du då oxå vit så åker du lätt utan kort. Tack för det! Satte mig tillrätta med ljudbok i öronen men någon skön färd blev det då inte, fort och ryckigt genom hemsk trafik och EXTREMA byggarbetsplatser gick det. Men efter TVÅ TIMMAR var jag äntligen framme. TVÅ TIMMAR, hade det varit hemma hade man varit i Helsingborg el snudd på Linköping på den tiden, här kom jag TVÅ MIL! Ojojo.
Men sen var detsto trevligare! Började med lite styrkande fika efter den prsen och så tittade vi och diskuterade smycken. Och efter det intog vi poolen, just det, lite lunch blev det oxå innan poolen. Det var helt fanatstiskt skönt att bara ligga där och slappa, tjöta skit och bara ha det bra.
Då kändes det som man valt fel ställe att bo på, men som sagt, allt har sina för och nackdelar och oftast är jag VÄLDIGT glad att vi valde innestan!
Hade tänkt palla mig hem meed fem bussen, men det var för bra för det, så det fick bli sex bussen. Med en rally Calle till chaffis så tog det bara en timme in och jag lyckades hoppa av vid ett röljus så jag fick inte alls långt att gå hem. På vägen passade jag på att inhandla både frukt och blommor innan det blev en snabbis till gymmet för att stilla det dåliga samvetet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0