Kräftskiva.

Medans jag var kvar i Sverige så hade Mikael varit på Ikea och köpt kräftor, två paket åt oss och ett åt Carola & Stefan. Jag blev naturligtvis glad över kräftorna men förtvivlad över att det var så trångt i frysen! TRÅNGT, det fanns inte ens plats för lite pålägg som skulle passat att ha i frysen.
Vi började prata om kräftskiva med Kate & Stefan och när det blev bestämt att vi skulle ha en skiva med oss fyra (inbördes beundrare) så var de så snälla att de tog ett paket och förvare det en vecka el så oss sig. Har nu oxå levererat ett paket till Carola så nu äntligen kan jag baka lite och frysa in.
Åter till kräftskivan, vi var bjudna kl 18 och tro det el ej så var vi faktiskt i tid. Jag hade gjort Jansson, fixat bröd och så hade vi med oss ett paket kräftor + lite snapps och en present till värdparet. Mikael var lite små varm när vi anlände efter att ha burit allt, jag erbjöd mig att hjälpa till att bära men han tyckte det var bra jämnvikt och jag klagade inte på att slippa bära.
Kate & Stefan hade fixat köttbullar, ost, sallad, omelett och fin dukning. Allt smakade toppen och vi åt med god aptit.
De fin stämmiga låtarna vi sjöng blev par för par, så vi sjöng förvarandra för det var inte många vi kunde gemensamt, men inte var vi ledsna för det. Snappsen smakade som den gjorde ändå.
Kräftorna var goda, men antagligen annorlunda för ingen har huvudvark idag, det bruka man ju få av kräftor, konstigt. Trötta är vi här i söder idag, men det kan ju bero på att vi inte kom i säng förrens kl visade 03.40 men ingen nämnvärd skalla vark iaf.
Det var en mycket trevlig afton och mätta och gooa blev vi efter mat och senare oxå kaffe, choklad och gott i glasen.
Tack för en bra kräftskiva!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0