Cyklar.

Det har tagit mig 1.5 år att övertala Mikael att vi skulle ha varsin cykel el åtmindstånde att jag skulle ha en.
Ha har bara sagt, väldigt bestämt: Det är för farligt!
Och visst, trafiken är ett kaos och det kör som tokar tan att verken titta el tänka. Men nu är jag så trött på att vara beroende av taxi el tunnelbana och att gå tar man ju sig inte så långt. Det är ju annat med en cykel!
Så i lördgas inhandlade vi varsin, tog den billigaste varrianten på ett fransk sportvaruhus som har bra saker. Inga växlar, bara handbroms (det är det enda som finns här nere) och så ska de montera på en cykelkorg. Hjälmarna ligger redan i skåpet men cyklarna kommer inte förrens på fre, jag hade ju velat ha dem NU! Men vi fick inte med dem hem i bilen så det är bara till att vänta och som Mikael sa: Ge honom tid att vänja sig vid tanken.
Men till helegn, ja då ska vi susa fram genom stan på våra snygga cyklar!

Kommentarer
Postat av: mamma A

Jag håller med Mikael, det är för farligt.

2009-10-12 @ 10:15:09
Postat av: Robban

Fy bäen för att cykla i Shanghai, tyckte det räckte att åka taxi när jag var å hälsade på.

2009-10-12 @ 15:06:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0