Vädret.

Det finns nog ingen, INGEN som inte haft åsikter om vädret någon gång.
Jag gillar alla årstiderna, alla har sin charm.
Vintern: snö och kallt, sol och alldels underbart att vara ute och åka pulka, skidor, grilla korv. Sitta inne och mysa.
Våren: Efter en kall vinter kommer ljuset och varmen, allt får liv igen, man börja längtar efter sommaren och allt är toppen.
Sommaren: sol & bad, semester och en massa grillning.
Höste: efter en solig och fin höst i alla färger som naturen erbjuder är det skönt att krypa in.

Så här är min fantasi om hur åstiderna är, riktigt så är det ju inte alltid men man kunde ju hoppas att det alltid vore så.
Här är det nästan så, el kankse inte? På sommaren är det hett och fuktigt så man tro man ska dö av överhettning, på vintern är det kallt, rått och blåsigt. AC,n spruta varmluft och luften inne i lg är torr som fnöske. På alla resturanger behöver man ha jackan på sig för att inte frysa ihjäl medans man äter.
Våren och hösten är ca 2 veckor och helt underbar.

Lördagen den 31 okt var det + 27 grader och vi gick runt i shorts och svettades. Söndagen den 1 nov var det soligt +17 gradre och blåsigt (jag & Mikael tyckte det var mysigt att kunna ha på sig jeans och tröja).
Måndagen den 2 nov var det +10 grader, blåsigt och ur kallt.
Tor den 5 nov var det ca 23 grader och soligt, jag hade lite för mycket kläder på mig så jag var varm.
Söndagen den 8 nov +27 grader, sol och klibbigt.
Hur kan det vända så fort och vara så varmt i nov? Vädret spelar oss allt ett spratt!
Jag längtar efter hösten! Kunna få ha på sig något annat än vita sommarkläde utan att svettas ihjäl och kunna få höst mysa lite.
Vi trottsade den annars så sköna varmen på balkongen och satt inne och åt i helgen med tända ljus, bara för att få lite höst mys.


Kommentarer
Postat av: sara

jag längtar oxå efter hösten!!!!



KRAM

2009-11-09 @ 04:02:38
URL: http://lifeinshanghai.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0