KALLT!

Herre guu, det är kallat ute!

Det började igår men att vara +17 garder och sol, men det blåste så det var jenas, skor och tröja på som gällde. Tur att jag köpte mig ett par super långaklasonger igår kväll för idag är det ELVA grader ute!
Jag fick en chock idag på morgon kl 7 när jag laddade tvättmaskinen och såg termometen!
Vet att det nästan alltid ändars i tio graders intervaller, men choken är ändå stor.
Jag är inte alltid superdukig på att plocka undan sommargadroben och ta fram vintersakerna, visst, vissa saker som de tjocka kjolarna och så åker väl undan men idag blev det väldigt defenetift, undan med  de vita tunna plaggen och fram med de mörka skjortorna och skjolarna.
Jag är upplärd att man klä sig efter termometern och inte efter allmenackan, det spelar ingen roll om man köpt fina vår och sommarkläder om det blåser små spik och är 10 grader ute. Ingen blir lyckligare om jag har nya läder på mig el inte, det enda som händer är väl att man blir sjuk på kuppen, nää klä dig vettigt och efter tempraturen!
Mikael och jag tyckte det var riktigt mysigt igår när man kunde gå runt i jeans, känna hösten och bara mysa, men idag, det var till att ta i.
Förra veckan hade jag shorts på mig och nu....
Kineserna är nog lite av den sorten som klä sig efter allmenackan, iaf de äldre. Oktober är höst, då ryker de första långkalsongerna på, i januari har de fyra st på sig. Jag trodde faktiskt det var en myt tills härrom dagen att folk tog på sig långkalsonger när det var 25 grader varmt ute, men icke, nu har jag sett det med egna ögon. Det satt två äldre damer på en mur utanför vårt hus med benen ikors och då åkte ena byxbenet upp lite grann och där syntes ett par ill rosa långkalsonger. Jag som gått runt med knä långa shorts och t-tröja, ibland oxå långarmad. Men steget till långkalsonger är ändå långt.
Vi var några tjejer som pratade lite om det där att anpassa kläderna till där man befinner sig, att gå i knälånga shorts och tröja som skyler axlarna skäns ändå ok när kineserna går runt med långbyxor (och i vissa fall då oxå långkalsonger) men många tjejer hade kjolen på så udda var vi ändå inte. Men att gå med bara axlar och korta shorts kändes INTE ok. Nu behöver man inte tänka mer på det på ett tag!

Kommentarer
Postat av: syster annie

vänta du bara tills du kommer hem hit, -4 i helgen... de e köld chock!

2009-11-02 @ 19:40:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0