Glasögon.

När jag väl skall köpa glasögon så prova man bågar, fundera på när jag skall använda dem, i mitt fall - nästan alltid. Då måste passa in i alla sammanhang, vara tåliga, snygga, sitta bra och lite annat oxå.
Redan hemma vet jag folk som var avundsjuka på vissa som behövde glasögon för de tyckte det var så snyggt med glaöson så de hade med bara fönsterglas i, bara för coolheten. Helt knäppt tyckte jag, jag som hade  gjort en massa saker för att slippa de där bågarna som ständigt är i vägen, som blev snea efter gympalektionen och pappa fick laga, alltid är de smutsiga oxå!
Men här nere! Här har de inte ens fönsterglas i bågarna, utan bara bågarna! Det ser ju urkorkat ut!
Skulle vilja gå fram till dem och sticka in fingret genom bågarna, vet inte varför just den men varje gång jag ser människor med bara bågar så känner jag för just det, sticka in ett finger.
De som har bara bågar är väldigt coola ungdomar, antagligen säger de inte samma sak om mig när de ser mig.
Visst jag kan väl förstå om de vill ha snygga bågar, men då kan de väl för allt i världen kosta på sig ett par fönsterglas i bågarna, med tanke på att de ser ut att ha råd till både det ena och det andra så tro jag inte det är där skon klämmer, utan att det rent ut av bara skall vara så.
Antagligen är det collt att bara ha ett par bågar, tala om att jag behöver dem inte men jag är cool. Vem vet?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0