Samma jobb som....

Nu har jag haft samma jobb som jag hade när jag var 12 år gammal, pappa flinade och sa: Livet sluts i en cirkel, hihi.
Det var kris med gräsklippningen ute på mammas gamla jobb så jag ryckte in härromdagen och fixade till gräsmattan. De hade skaffat ny gräsklippare sedan jag slutade och det var ett stort lyft, men jag markte att jag klippte på samma sätt som för 15 år sedan. Man behövde inte tänka så mycket utan det bara gick av farten. Antingen så har jag glömt av hur ojämn fotbollsplanen/ lekplanen var eller så har den blivit ännu mer ojämn på de här åren. Jag satt där och guppade fram och skakade om inälvorna medans gräset klipptes.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0