Hemma i Sverige.

Allt gick bra med flygresan och så, men det  var allt lite stressigt på alla flygplatserna.
Vi var i god tid ute på Pudongs flygplats, men så möttes vi av den längsta inchecknings kön jag har varit med om, fem "kasser" öppna och en massa folk som krånglade och hade sig. Så när jag väl hade checkat in mitt bagage, pussat sin älskling hej då var det knappt om tid så det blev till att springa, flåsande nådde jag planet i sista sund.
Vet inte varför men planet var mer än en timme försenat till Paris. Har inga bra vibbar från den platsen från förra gången då jag var på väg till USA, men då var det första gången själv i stora vida världen så jag var inte det minsta orolig inför denna gången. Och visst, det var inget svårt, läsa på skylltarna och gå, men guu så långt det var att GÅ. Jag knatade på så fort jag kunde och använde mig av alla rullbanden som fanns men det tog ändå 40 min att gå + pass och säkerhets kontroll så det var på håret att jag hann med planet till Köpenhamn. Väl där var det bara att köpa tågbiljett, hoppa på det och sitta och vänta tills man befann sig i Alvestad där mamma & Biggan stod och väntade.
De hade en överlevnads fralla med sig, när man reser med Lufthansa så servera de vettig frukost, jag som inte tål det väljer då kinesmaten och den brukar oxå vara helt ok, men Air France, de serverade kaffe och croasange till frukost, hur mätt blir man på det på en skala? Tänkte ätit lite på flygplatsen i Paris men där fanns det ingen tid över till sådant och efter ännu en ljus fralla på planet mellan Paris & Köpenhamn så var det gott med en riktig fralla.
Tittade in en runda hos moster Doris oxå på vägen hem, hon hade bakat silviakaka och bjöd på, satt som smäcken.
Va inte hemma förrens vid fyra tiden på em så efetr lite middag tog jag och pappa oss en tur upp till berget för att se på bygget, sen var det en som somnade gott.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0