Solglasögon.

Har länge velat ha ett par solglasögon med  min styrka i, men när man behövde nya vanliga glöasögon så var det inte så högprioriterat.
Men nu har man andra möjligheter så när mamma A & Biggan var här och de beställde glasögon slog jag till på ett par solglasögon.
Hade velat att de skulle varit klara på fre fm men det var de naturligtvis inte så på lör morgonen lämnade vi Mikael på den soliga balkongen och gav oss ut till glasögonmarknaden. Deras glasögon passade fint, det var bara en justering på skallmarna men var mina solglasögon befann sig, det kunde de inte säga. Så de lovade att de skulle komma hem med dem på em, de ringde och pratatde kinesiska i andra ändan men turligt nog så var jag då i en affär så den kinesiska hjälpsamma expediten hjälpte mig att säga: Vi är hemma om 15 min, då går det bra att komma.
Men inte kom det några solglasögon inte, men så häromdagen ringde tjejen och var ssåååå ledssen att det blivit så här och undrade ifall de kunde komma på ons kväll och lämna dem. Visst det går fint.
Halv nio fick jag ett sms att optiken och tillika glasögontjejens man stod utanför, så jag tog hissen ner och provade dem. De var för vida så han börjde in dem, men så behövde han böja in dem lite till och jag hann tänka: va försiktig och så gick skallmen av. Han skämdes så och jag tänkte: guu vilken tur att det inte var jag som gjorde det!
Men som av ett under så var han här igen på lite mer än en timme igen och hade nya glasögon med sig.
Så nu återstår det bara att se om de passar oxå, det ska jag prova i em då vi ska ut och åka och solen skiner så det passar ju fint!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0