Olika sortes fredag.

Mikaels fredag:

God hotellfrukost och sedan möte i Guangzhou, de anlände till flygplatsen tidigare än väntat så det blev ca tre timmars väntan, till att börja med.
Davis flög till Wuxi och Mikaels kulle till Shanghai, men fluftrummet runt Hangzhou var upptaget. Upptaget? Antagligen av militären, på en fre em? Ur korkat men så var det, så att istället för att flyga kl 15.20 så kom han iväg kl 18.20 och var inte hemma förrens kl 21.30. Stackarn!
På tre dagar har han nu tillbringat 13 timmar på flygplatser, det är ca 9 för många mot vad det borde vara!
Men när han väl kom hem så stod maten på bordet, han hade önskat sig potatissallad och den bara väntade på honom.
MEN, när man är ute och reser i detta land så kan det hända att man blir lite dålig i magen, det hade naturligtvis inträffat, så han var inte alls sugen på någpn god hemmagjord potatissallad.
Ett avsnitt av "Så ska det låta" och sen var det sängen.

Jennys fredag:

Skulle bara kolla mailen, men där fanns några st så jag satt alldeles för länge där, sen blev det till att bara päronpaj för kl 10.30 kom Carola på fika. Vi skulle bara fika här lite snabbt och sen ger oss ner på Yuan Garden, snabb fika, vi två? Nää vi fikade i godan ro och hade hur mycket som hällst att babbla om så det var lite sent vi kom iväg, men va sjutton....
Första stoppet blev på lilla tygmarknaden, jag behövde mer fyll till min höna och på tis är det swedladies fika/höne dag här och då behövs det fyll. Tog oss en promend upp till Yuan Garden och såg både det ena och det andra på vägen.
Vi fick tag i vad vi skulle, men fick inte med oss hem vad vi ville för vissa saker var beställningsvara. Så nu äger jag x antal meter av en ur snygg kedja som jag hoppas att folket där hemma oxå kommer att gilla.
Efter en extremt sen lunch var jag seg och lat och hamnade inte på gymmet som det var tänkt utan vid symaskinen medans jag väntade på Mikael.
Hönan Agda är nu färdig.
Så äntligen kom han hem och vi kunde äta, jaja jag åt och han gjorde mig sällskap.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0