Lat lördag.

Att en helg kan gå så fort är en sak, men att den dagkan gå så lätt utan att göra många vettiga knop, det är ett under?!
Mikael led av sviterna efter hans lilla magsjuka eller vad det nu var, så på lör fm var det latheten framför latheten. Jag scrappade ett par kort, det är speciella högtider frammåt och då måste man ha ett fint kort med sig så där la jag för många timmar i lör. Klockan var nog mer lunch time än fm när vi tog oss till gymmet och efter det var det god lunch bestående av bla potatissalladen.
En målare kom upp och skulle fixa till färgen på balkongen, den har flagnat av efter ca 1.5 år så ni förstår ju att det var dags att måla om. Vi var inpade för han skarpade först lite granna, sen spacklade han upp och ska komma på måndag och måla. Han stod på en liten racklig trä stege och sträckte sig ut över räcket på 30, de våningen, himmel och pannkaka! Han täckte golvet med något sorts skynke och bara det var ju ett under, men när han gick så lämnade han kvar en halvfull 20 liters hink med spackel, utan lock. Humm undra när han ska använda det?
När målaren gett sig av var det nästan kväll men jag tyckte vi behövde lite luft så vi tog oss en promenad ner till Westins. Vi hade tänkt göra favoriter i repris när vi nu får besök över påsk och äta brunch på Westins och då ville de att man skulle lägga en deposition. De var väl oroliga att folk boka och sen inte dyker upp, och det verka vara en hel del folk som ska gå dit på påskdagen.
Hem blev det taxi och sen var det soffläge, tittade på melodifestivalen program tre och fyra (jaja jag såg bara trean och halva fyrans, sen sov jag).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0