Hönan Agda kommer till.

För säkert två år sedan fick jag låna höne mönstret från en snäll själ i Sprätthönsen. Jag köpte tyg och Mikael kopierade mönstret åt mig, men sen. Sen skulle den ju göras oxå....
Beskrivningen var på danska och jag bävade för hela progektet, tills nu!
Vi hade pysseldag nu i veckan, jag, Reneé och Ellen. Reneé jobbade på sin väska och jag och Ellen började på denna hönan. Reneé assisterade som översättare, något hon gjorde bra
Vet ni tex vad en dråbe är? Nää inte jag heller förrens nu, det är hakpåsen eller vad man nu kalla det på en höna på danska, där ser ni.
Vi får tvärr inte så mycket gjort när vi har pysseldagar, det ska ju fikat, äta lunch och så måste man ju prata en massa oxå! Jag fortsatte på kvällen när de åkt hem till sina älsklingar, men blev långt ifrån färdig. Har jobbat med hönan till och från hela veckan och i fre kväll blev den färdig!
Fäljde beskrivningen där det stod att stoppa den, sy igen den och fäst vingarna. Hur lätt var det då att fästa vingarna på en stinn höna? Det var bara att sprätta upp henne i botten, plocka ur all vadd och sy på vingarna och när hon ändå var uppsprättad så ändrade jag på benen. Att få till ett ben snyggt gick väl ann, men det andra då? Efter såkert en timmers fixande så var jag nöjd och kunde stoppa Agda och sy igen henne. Hon är som sagt va stinn, så det kändes i fingrana när hon var färdig syff i botten. Det var till att knipa ihop med fingrarna och få med sig tyget, men vd gör det nu. Nu sitter hon på vår säng och jag är så nöjd!
Måste ut och köpa nytt matris, det vi ägde är nu som tygnd i botten på Agda.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0