Yoga.

Har aldrig provat på Yoga, hade knappt en aning om vad det var heller. Trodde mest man satt på golvet och andades men riktigt så var det inte.
Förr tränade man både det ena och det andra, mer eller mindre. Men nu har det bara blivit gym och det har blivit SÅ enformigt, därför lurade Sara iväg mig på Yoga. Hot yoga till råga på allt!
Nästan direkt så frågade instruktören varför jag var där, det syntes att jag inte platsade där, men Sara tog på sig skulden och sen körde vi vidare. Instruktören var en sådan där som kunde böja in och ut på sig själv, en ganska bestämd donna!
Jag fatta inte alls alla de där orden, alla grenar har ju sina fack ord och här var det då inte många man fattade och allt var ju på eng och det gjorde ju inte saken lättare + att allt skedde i 40 graders hetta!
Jag gjorde så gott jag kunde och fattade att detta vore bra för min STELA kropp, men jag lägger nog inte en halv förmögenhet och börja träna på just det stället.
Det var mycket strechande övningar, andning och att man skulle kunna öppna upp sina höfter tex, hur i hela världen öppnar man upp sina höfter? Ringer på ringklockan och hoppas att någon är hemma?
Hon sa vid ett tillfälle att beroende på hur dan kropp man har så kan det kankse ta 2 år för att kunna göra en viss övning, kankse fem (el tio tänkte jag.)
Jag bäljade i mig vatten, både under och efter passet och har inte huvudvärk idag, inte än iaf.

Kommentarer
Postat av: Maria

Jag har aldrig provat Hot yoga, och jag har utövat yoga i tio år nu (more or less).

Modig du är¨som kör på det första gången du prövar yoga. ;-)

2009-06-12 @ 23:03:40
URL: http://desertchick.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0