Pyjamasfabrik.

I tisdags var swedaldies på utflykt till en pyjamasfabrik.

Det var tur att det var bestämt i förväg annars hade jag nog hoppat över det, det ös regnade hela natten och varje gång jag vakande till så tänkte jag: det hinner nog gå över tills vi ska ha en taxi. Men det gjorde det inte! När jag, Kate & Kerstin möttes kl 08.10 regnade det fortfarande men som av en ren tur fick vi taxi direkt. Ut i Hongqui för att möta upp resten av truppen bar det, men nästan framme stötte vi på hinder. Det var TOTAL stopp i trafiken! Pga av att det var en lastbil som stod över två körfält och blockerade upp allt. De höll anatgligen på att bygga på en fastighet och det var jätte många lastbilar i närheten, men de flesta hade pakerat vid kanten och väntade på att planen vid fastigheten skulle bli fri och att de kunde köra in där då. Men den här snubben stod på tvären och efter två röda sekunder kom han verken fram eller tillbaka och alla tutade. Därstod vi i ca 15 min, taxi chaffisen gormade, alla tutade men lastbilen flyttade inte på sig för det. Äntligen blev det väl plats för honom så han kom in på den där planen och vägen blev fri. Men hallå! Ser man att där man ska köra in med sin lastbil är det fullt och jag får inte plats där, då stanna man väl ute på vägen intill kanten, eller har vi svenska fattat fel?

Nog om denna trafik sitvation, vi möttes upp och efter lite förseningar så kom vi iväg.
Det är en tysk man som äger den här pyjamasfabriken och leverera till endel stora kända marken. Han har utförsäljning två ggr om året, så vi åkte med de tyska brudarna dit ut. Annars hade det nog varit svårt att komma in där.
Jag hittade en pyjamas efter endel letande och provande, endel hittade inget alls men de tyska damerna shoppade friskt! Fatta inte vad, men påsarna var väl fyllda.
Efter shoppingen var det fabriks visning, mycket intresant. Tro att mamma A hade uppskattat det oxå, hon som började sin yrkesbana just på ett sådant ställe.
De behövde då inga nålar när de sydde ihop kläderna inte, inte drog det sig heller. Tänk om det hade varit jag, hade nog blivit utslängd efter en halv dag pga för långsamt arbete eller något liknande.
Arbetsmiljön var kankse inte den bästa, dammigt (men vad kan man räkna med när man har så många meters tyg att handskas med), stolarna såg inte jätte sköna ut men annars verkade de ha det ganska bra. Normala arbetstider, raster, extra mat om de behövde jobba över osv. Inte alls så hemskt som jag föreställde mig innan jag flytta hit.
Var tillbaka i stan vid 14-tiden, då var vi alla hungriga! Så 8 st av oss tog oss till Hongmei Lu och åt gott på en kinesresturang.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0