Onödiga tjänster del 1.

Det är ju bra att det skapas arbetstillfällen men ibland undra man verkligen om så många personer behövs på en arbetsplats. Man kan inte här som hemma i många fall kombinera olika arbetsuppgifter, koka man kaffe på jobbet så koka man kaffe, då plocka man inte undan och absolut inte städa för det gör någon annan.

En kompis till oss ( Gustav)  ringde till ett företag för att få prata med "Ola Andersson", Gustav hade Olas direkt nr men där fick han svar av en telefonsvarare att Ola inte var inne för tillfället men återkom gärna senare.
När Gustav provat att ringa direkt nr några gånger ringde han receptionen för att få ett svar när Ola var anträffbar så slapp Gustav hålla på att ringa hela tiden och ändå få nobben.
Receptionisten svarade, Gustav sa vem han sökte och...
- Då koppla jag dig, svarade reseptionisten.
Gustav hade tänkt säga det att hans telefonsvarare säger att han inte är inne och jag undra... Nää nää det han han inte säga för då var han redan kopplad och efter två singaler så bröts samtalet.
Gustav ringde upp igen:
- Hej det var jag som ringde för 20 sek sedan och frågade efter Ola Andersson..
- Då koppla jag dig.
- VÄNTA, hans telefonsvarare säger att han inte är inne och när du kopplade mig dit så bröts samtalet.
- Då koppla jag dig till hans sekreterare.
- Bra, tack.
Det gick fram två singaler och sen bröts det.
Som tur var så var Gustav på bra humör så han ringde upp receptionen för tredje gången. Berättade hur det var och frågade om receptionisten kankse gjorde något fel vid kopplingen eller om det var möjligt för henne att gå bort till Olas sekreterare och fråga henne rakt ut om hon visste när Ola skulle vara tillbaka.
Receptionisten ojjjade sig och sa:
- Du kan inte ta och försöka ringa på hans direkt nr för det blir enklare för mig.

Om det nu är så att det är det hon tycker och tänker det, visst, men säg det för guds skull inte!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0