Midsommarafton -09

Efter lite fram och tillbaka så blev det till slut att vi var hemma hos Ingrid & Janne på 14 våningen och hade knytkalas. Det blev en jätte trevlig kväll med god svensk mat och trevligt sällskap, men om det kändes som midsommar vet i turingen.
Vi hade en varm dag, + ca 35 grader och fuktigt, höll mig inne så mycket det bara gick och när kl började närma sig 15 tog jag mig till Ingrid med maten. Vi tjejer träffades tidigare och fixade endel och fikade innan pojkarna kom. Men att få taxi fre em i den hettan, det var inte lätt! Mikael hade lika svårt han när kl var halv sex, det tog honom LÅNG tid att ta sig till festen! Det är så surt att så där p trottoaren och varje taxi bil som susar förbi är upptagen, HALLÅ, det behöver bara vara EN ledig, EN TILL MIG!
Vi kom fram tillslut och fick oss lite vin innan det var middag.
Jag hade gjort köttbullar och liten special jansson till mig, sen fanns det matjelåda, matjesill, ägg, jansson, grönsaker, vitlökssill, knäckebröd, ost, lax och allt vad det var. Något gott i glasen hade vi oxå.
Marita hade fixat en super god äppelkaka som satt som smäcken till dessert.
Det blev en ganska lugn tillställning, lite trött var man väl dagen efter med det kunde lika järna berott på värmen. Konstigt för sillen brukar ju alltid få en till att må lite konstigt dagen efter, det är nog annorlunda här borta...............

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0