Trafiken.

Trafiken har verkligen ingen logik här nere!
Varje tut är det 200 kr i böter på, om polisen hade följt den lagen och bötfällt alla så hade staten varit ännu rikare och folket ännu fattigare, för här är ett konstant tutande.
Ibland fundera vi på om alt går ut på att knuffa och böka så mycket som möjligt när de är ute och kör? De byter fil som andra virriga höns, för tänk om högerfilen går 0.5 km fottare då MÅSTE jag ju bara vara där, så när de bytt och ser att den filen de låg i går 0.3 km fortare än den de bytte till, ja då byter de tillbaka.
Ibland när man går runt så kan man bara skratta åt allt och tänka: Coolt att just jag får vara mitt bland allt detta. Men ibland önska man bara att man vore någon annanstans där de vet hur man uppför sig (enligt våra väderingar).
Som häärmdagen, jag tog mig en promnad på ca 10 min, på den tiden hann jag se:
En minibuss vars baklucka öppnade sig i farten och stack ut som en halshuggnings plåt, men inte stannade de för det (tur att kineserna är korta så de förhoppnigsvis hamnade under luckan).
När jag skulle korsa ett övergångsställe var vi sju personer som stod och väntade på grön gubbe, under tiden jag väntade så var det 9 personer som sket i den röda gubben och korsade vägen ändå så där uppstod det många 200 kr böter. Men av oss 7 per som väntade på grön gubbe så var det bara jag och en tant som stod på trottoaren, de andra stod mellan 0.5-1 m ut i gatan, varför det?
Stackars gubbe: en man  kom och körde en gammal man i en rullstol (snällt av honom) men varför inte vara på trottoaren när den var bred och fin för en gångs skull, nää då han körde lugnt vidare på gatan med gubben bland ALL trafik.
Mopeder & cyklar finns det ju här i miljontals, men tänk vad bra det hade varit om alla hållt sig till högertrafik som råder här i landet. Kom en fin dam i dräkt kjol, högklackade skor och snygg blus på sin lilla elmoppe, men istället för att hålla sig längst till höger så höll hon sig längst till vänster.
Även att det är grön gubbe så kan man ändå bli ihjäl körd när man korsa en gata på ett övergångställe för på de allra flesta ställern är det ok att vänga höger fast det är rött.

Nää nu tro jag att det är dags att åka hem till tryggalugna Småland för ett par veckors vila innan man ska tillbaka hit och stångas bland alla människor.

Kommentarer
Postat av: Anneli i kalla Småland

Är väskorna fullpackade än? Eller blir det som för oss, handlar det sista dagen innan, trycker ner det sista kvällen innan, kollar vågen, ok några kilos övervikt, ett stort leende vid incheckning, inga problem, Europa nästa.

Vinsten är klar, bara vinet som fattas. Vi hörs i Sweden.

2009-07-07 @ 22:18:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0