Till Kina

Flyget gick från Köpenhamn kl 14.15 men Mikael lämnade Siggebo redan vid halv sju tiden då han kunde åka med Martin till V-mo för att jobba ett par timmar.
Vis åtta tiden åkte jag till V-mo och sjukhuset för att säga hejdå till mamma.
Sen var det tåg till Köpenhamn, alla flyg gick som de skulle så vi landade vid 11 tiden (Kinesik tid) på tor här nere i Shanghai.
Planet var inte riktigt fullt så vi hade tur så den harren som skulle sitta vid fönstret på vårt tre säte bytte så han fick sitta vid sin fru som letade rätt på en plats till honom så vi fick ett extra säte.
Efter middagen och en stunds läsning i min julklapps bok som jag fick av mamma intog jag fönster platsen och sov ganska bra. Mikael sov nog nästan inte något och tittade på både en och två filmer.
Väl i Kina var det kallt! Rått och kallt! Väl i taxin kom mikaels trötthet så vi somnade båda två i taxin.
Städerskorna hade varit "duktiga" och stängt av både golvvarmen och ac,n i lägenheten så det var kyllskåpskallt i lg, trodde jag skulle dö av kölld!
Det blev en dusch och sen kröp vi ner i sängen och sov ett par timmar.
Kl 18 skulle vi titta in den nya lg, som alltid är det alltid saker att anmärka på även att man gjort upp allt i förväg. Så det hela tog tre timar, vi som trodde det skulle ta typ ca 30 min.
Marks att man varit ifrån det hela nu ett tag för fy sjutton vad jobbigt allt var, kallt, trångt, massor av folk, de kör som idioter och jag vet inte allt. Hoppas jag komer in i det snart för annars står jag inte ut!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0