Födelsedagskalas/ inflyttningsfest

Födelsedgskalas/ inflyttningsfest var det i lör kväll, en toppen kväll!
Kl 19 dundarde de in, jag åkte hiss fyra ggr upp och ner för vi har inte fattat hur vår porttelefon funka så det fick bli att de ringde på våra mobiler, så tog man hissen ner, släppte in dem i huset, upp med hissen och så var de på plats. Man kommer inte in i huset utan kort, kan inte heller åka hiss utan att ha aktiverat hissen med ett kort och slutligen så har vår dörr en nyckel oxå, tala om säkerhet.
Vi bjöd på en varriant av planka (tack Carin, det var du som tipsade mig om vad vi skulle bjuda på!), gjorde egen pot.sallad i fre fm och den blev helt ok, gästerna frågade om jag köpt den på hotell Sherraton, tack för den!
När alla ätit så flyttade vi in hela skaran till soffan så vi fick sitta tillsammans. Där blöds på öl & vin och endel nötter av olika slag. Sen var det kaffe, avec, chokladmuffins och jordgubbar.
Det var första året som jag inte hade några tulpaner på min födelsedag men oxå den första med jordgubbar, det är sesong för dem nu.
Paket ficj jag oxå,jätte fina orkideér, kallor och en häftig vas av, blommor till balkongen, toppen! Mikael fick två vinflaskor, det var till  han och lägenheten sas det.
Tiden bara försvann och hux flux var kl 02.00 och gästerna försvann, kvar var bara disken och vi. Men med en gemensam insats så löstes även det problemet och kl 02.30 dammsög och moppade vi golven. Jag frågade Mikael om det var ett tecken på att man började bli gammal när man städade så innan man gick till kojs.

Kommentarer
Postat av: Anneli o Jerry

Hej

Tyvärr kunde vi inte va med på festen. Men det syns att det var kul....Åker från Sverige i morgon, tisdag. Vi hörs

2009-01-19 @ 20:37:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0