Trafiken

Trafiken har nog inte riktigt kommit igång efter kinesiska nyåret, det har varit kannon skönt! Tro det kommer att bli annorlunda denna veckan, då är nog allt som vanligt igen.
Vid nyårsafton och de dagarna efter var det som julhelgen hemma i Swe, stendött på gatorna och knappat några bilar rullade på gatorna och lätt att få tag i en ledig taxi. Nästan lite kusligt, så gick det ett par dagar då började trottoarerna fyllas på med folk igen och man behövde tränga sig för att komma fram eller gå i snigel fart.
Under ledighets veckan åkte vi till Hongqui, när vi passerade pärlmarknaden så hade det tagit oss 10 min, en sträcka på ca 1 mil. I normala fall så tar det allt mellan 20- 40 minuter. 1 mil på 40 min! Hemma tar det 8 min till Gnosjö, har det kommit ut en bonde i traktorn eller en pensionär som inte vet att gaspedelen sitter till höger så kankse det tar 9 min, inte längre!
I lör em åkte vi ut till Carola & Stefan, det bruka ta ca 1 timme, ibland mer. Nu gick det på 28 min, helt underbart, så skulle det alltid vara här nere!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0