Skåp till extrarummet.

Vi behövde ett skåp i extrarummet, det fattade vi redan när vi var och tittade på lägenheten. Först var det meningen att hyresvärden skulle fixa ett i samma stil som skrivbordet men sen blev det inte så, med komentaren att vi har så mycket förvaring i denna lägenheten. Det var det dummaste jag hört men vad hjälper det att tjafsa?
Jag har drömt om ett kina skåp sen vi kom ner här och efter jul så såg jag det perfekta, enkelt och snyggt. Inget prål det tål jag inte.
Men Mikael var inte av samma tanke, han sa bara: här blir inget kina skåp!
Näähää så då var det vara att finna sig i det och bestämma om vi skulle försöka beställa ett av samma firma som gjort övriga möbler eller åka till Ikea och köpa en Billy bokhylla. Vi tog den bekväma linjen och åkte till Ikea, skulle ju bara in där och ta en i ek, men, Ikea i Kina har inte Billy i ek. Så där stod vi som fån och tänkte: hur gör vi nu? Till råga på allt så var det jätte mycket folk den dagen!
Vi bestämde oss för ett svart, men då fanns det inte glasdörrar i det svarta, naturligtvis! Det fanns ett svart/ brunt med dörrar med den färgen gillade vi inte. Det fanns snygga metalldörrarsom vi kunde haft på den svarta hyllan men då skulle bara dörrarna kosta 1000 kr, och man vet ju inte hur länge vi ska ha det här skåpet, så efter lite om och men så blev det en vit Billy med glasdörrar.
Vi fick ju inte in bokhyllan i bilen så det fick bli till att beställa hemkörning och då skulle det ske på måndagkvällen. Då är Mikael  i Changzhou så då fick det till att bli montering oxå så jag kunde fixa iordning allt under veckan.
Men under söndags efetrmiddagen så ringde det flera gånger i Mikaels mobil och det enda han fattade var att det var från Ikea, så jag tog hissen ner för att kolla om det stod några Ikea gubbar där, inga gubbar där. Tog hissen upp igen och efter en stund var det samma visa igen. Ner i hissen och inga gubbar i sikte, men efter en stund så kom gubbarna, bokhyllan och en reseptionist. Då var det ju sön em och inte måndag kväll. Men monteringsgubbarna skulle komma på måndag  kväll så det var bara till att vänta på monteringsgubbarna för nu hade vi ju betalt för montering (jag var sugen på att smälla upp den på kvällen men det var inte Mikael).
Måndag fm så började det ringa till Mikael igen, samma visa, fattade bara ordet Ikea. jag tog hissen ner, ingen där. Tredje gången gillt hittade jag monteringsbuggen och han fixde snabbt och enkelt ihop hyllan som jag sedan kunde börja plocka in i. Så skönt att äntligen slippa alla de där kartongerna som stod på golvet och tygerna som låg i en Ikea påse.

Jag får fortsätta att drömma om ett Kina skåp ett tag till.

Kommentarer
Postat av: mamma A

Tror inte du behöver nåt Kinaskåp,du har ju flera fina gamla skåp hemma.

2009-02-27 @ 10:41:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0