Gummistövlar.

Att det blivit modernt med gummistövlar förstod jag redan i sommras då ett av favorit markerna Esprit sålde snygga, gummistövlar för fet penning.
Har länge velat ha ett par i Kina för där regnar det ganska ofta, kan man då vara modern oxå så är det ju inte illa.
Jag har ett par här hemma i Siggebo, de är helt super! Men ur DYRA! Riktiga jaktstövlar, smal läst så de sitter på och höga skft så om man går ner sig så är chansen större att man inte blir våt än om man hade haft segastövlar.
Annie hade köpt ett par nya Tretorn, brun/ gröna, snygga. Men de var alldels för vida för min fot så det kändes som stövlarna var ute med mig och gick i stället för tvärtom.
Vi pratatde lite om det där med stövlar, då hon säger:
- Du ska ju ha ett par Hunter!
-Hunter?
Jo då fick jag reda på att det var INNE! Hon hade velat ha ett par men de var för smala för henne, men hon var snäll nog att innförskaffa ett par åt mig igår. Hon påstod att man skulle ju ha oragna el röda, men Nej Tack. Det blir utmarkt med gröna, riktigt så inne skall jag då inte vara.
Pratade lite om stövlar när jag var hos Partik & Jeny igår, då Patrik säger:
- Ja inte skall man väl ha sådana där gröna iaf.
Tro det el ej så är det visst det som är inne. Det är ju helt perfekt, torr om fötterna och modern på samma gång! Undra bara om Mikael kommer att gå ijämte mig i fortsättningen?


Mina nya fina Hunter stövlar!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0