Patrik är på G.

Torsdag kväll.
Patrik sitter i ett flygplan mellan Beijing och Shanghai, Pudong. Han skulle lyft runt 19-tiden men rinde vid 18 och sa att hans flyg var inställt och att han var ombokad till ett kl 20. Kl 21.5 ringde han och sa att nu går han på flyget, 2 timmar senare än planerat.
Jag hade trott han skulle varit här kring halv elva först, sent men visst inte senre än att man är uppe. När han ringde första gången så tänkte jag att jag är nog lika kvälls pigg idag som igår så det är ju ingen fara. Andra gången han ringde var jag korkad nog att säga: ring när du landat. Varför det igentligen? Det som har betydelse är ju när han är här så jag kan gå ner och släppa in honom, inte när han landar ute på Pudongs flygplats. Har skickat ett sms nu för ikväll är det första kvällen jag är trött sedan jag kom ner här. De bruka ju säga att man ställer om sig en timme om dygnet och det ligger nog en hel del i det.

Jag lämnade Sverige förra torsdagen och Patrik en dag senare, men inte för att åka till sin lägenhet och älskade sambo utan för att göra leverantörsbesök, resa i tjänsten med andra ord.
Han började med ett stopp i Hong Kong, sen var det S.Kina, en tur till Beijing och snart Shanghai. Han ska jobba imorgon, bli upphämtad kl 07 (tur att det inte är jag) för att åka 35 mil enkel resa, fyy tusingen. Den han ska åka med hade sagt att det tar ca 3.5 timme, jag bara log när jag hörde det. I värsta fall kan han gånga den tiden med 2.
Ha ställt fram frukost porslin, bröd och müslie så kan slipper rota runt i alla köksskåpen det första han gör när han kommer till ett nytt ställe.
Så i helgen blir vi turister, ska försöka valla runt honom så gott vi kan i varmen. Idag har det varit 36 garder. Kl 08 var det redan 31, phuuu.

Nää nu går jag och lägger mig, orka inte sitta uppe och vänta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0