Guu vilket farande.

Man ska vara glad för det lilla bruka man ju säga, och visst är det så. Igår tor kom Mikael och Björn (VD för en av Lesjöfors fjäderenheter) hem på fika, de stannade inte mer än 45 min, men ack så gött att få träffa honom lite iaf.

Men guu som de far!
Det är andra veckan i rad som Mikael är i Beijing med omnejd och härja runt, i går em när han just kommit till Changzhou så var det ett företag som ville att han skulle komma på besök nästa vecka i de trakterna kring Beijing, men då var dte en som suckade.
Mikael och Björn möttes utanför hotellet kl 06.30 för vidare färd mot Beijings flygplats, 10.30 landade de Shanghai Hongquie. Hade trott att det skulle varit här kring 11-11.30 men de dök in vid 12. Då stod fikat på bordet, hade bakat sockerkaka och snickers godisar på morgonen och frysen erbjöd gott hembakat bröd.
Styrkta efter kaffet tog de bilen till Changzhou för att försöka jobba lite oxå och inte bara fära runt som andra skollade råttor.
Jag därimot tog mig 400 m söder över och köpte blommor, efter några timmar tog jag mig ca 1 km norr över och besökte posten och handlade på vägen hem, det var mina utsvävningar den dagen.
I dag fre är Björn iväg på möten, Mikael sitter på kontoret och vi hoppas alla att de ska kunna ge sig av i vettig tid i em så de är hemma till kvällen.
Tyckte det hade varit smidigare att de flög direkt till Changzhou och tagit sig på annat sätt än bil hem i em, men visst. Jag kan förstå dem, tåg en fre em, det är ingen hitt. Jag som försöker undvika att tanspotera mig på fre, tunnelbalbanan en fre em är HEMSK! Att få tag i en taxi är nästan omöjligt och trafiken är som ett enda stort STOP!
Tur att de är två så de kan underhålla varandra i em i trafik köerna.

Jag ska därimot ta det lilla lugna, pyssla lite med mina pärlor, fika hos Kate, kankse en massage och vad som händer sen, ja det får vi se då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0