Visum i Changzhou

Jaha da var man ater i Changzhou for att fa 30 dagar till pa mitt visum, samma sak var det i hostas innan jag akte hem for jul.
Fatta inte varfor det ska vara sa krangligt for mig att losa den har visums fragan, andra far ju sex manaders visum utan begransning pa antal dagar de far vistas i landet, men inte jag inte. Ar val lite farlig eller ser jag ut som en terrorist? Inte vet jag men nagot maste det vara!
Sa nu efter fem dagars behandling sa ska jag fa yttligare 30 dagar och da ska jag klara mig tills jag aker hem. Tanken ar att jag ska aka hem en svang i maj och se nar de reser vindkraftverken hemma i Siggebo och Almas.
Det var att stiga upp tidigt, ta taxi till tagstationen och kanna sig som ett boskap de foste pa. Spanade in en gubba som hade samma nr pa sin biljett som jag sa jag foljde efter honom som en hund, och for att hitta ratt vagn sa fargade jag mig fram. Jajja, fraga och fraga, peka pa biljetten och paka pa taget sa fattade de och pekade att jag skulle langre bort pa perongen, och langre bort var det! Guu vilket langt tag det var! Tro det var mer folk som steg pa det taget an det ar pa langflygen.
Trodde jag kunde sova lite pa taget, jag som gillar att sova, men icke. Vaken som ...... vet inte vad men vaken var jag. Val framme i Changzhou sa vantade foretagets chaffor pa mig, han vinkade sa glatt nar han sag mig, tala om smidigt!
Val vid polis sationen sa motte Chis upp och hjalpte till med alla papper, hon gjorde allt och jag bara tittade pa och skrev en signatur kankse man ska saga. Men inte rackte det med ett polisatyions besok inte, nanan det var bara till att aka till ett annat oxa och skriva annu flera papper men sen var det klart, klart for denna gang kankse man ska saga.
Snart ar det lunch dags och efter det aker jag o Mikael tillbaka till Shanghai, han ska pa mote och jag ska ta hand om vara gaster som idag har fatt klara sig sjalva, men det tro jag de loser bra. Jag har forsokt forklara en del, gett dem en karta och en bok om Shanghai sa det fixar de sakert.

Kommentarer
Postat av: Ida

Hallo vet du när du kommer hem till sverige?? Vill ju ha med dig på min fest....Kram

2009-04-07 @ 21:09:54
URL: http://blomsterida.blogspot.com
Postat av: Catharina

Hej Jenny, har hört att det blivit en plats över på Sprätthönsens resa till NQT, kanske kan det bli läge för dig att ta den? Ha det gott!

2009-04-07 @ 21:33:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0