Ute låst.

Jag ska ALDRIG mer glömma nykeln! Guu så dumt allt blev. Jag som ofta titta två extra gånger så att jag säkert har med mig nykeln och kort till ytterdörren och hissen. men inte igår..........
Jag visste att det skulle komma en snubbe och leverera en tågbiljett till mig, så när det ringde på porttelefonen så greppade jag plånboken och mobilen och skyndade mig ner till honom. Vi har inte riktigt fattat den där mystiska porttelefonen så än så länge så åker vi ned och hämta upp alla våra gäster.
När jag hörde dörren slå igen bakom mig, tänkte jag: jag har väk nykeln med mig? Nää inte det nää.
Jag betalade min tågbiljett och gick till repan. Där de säger att de kan inte öppna min dörr, ja men menade jag på att ni måste ju kunna öppna en lägenhets dörr ifall det händer en olycka av något slag. De stod där som fån och sa: nää vi kan inte.
Visst det var jag som gjort fel nu, men vad i hela friden gör de om det händer något? Det är ju skrämmande!
Men efter att de ringt till hyrsvärden och fått reda på att det skulle ta ca två timmar för den att komma hit och öppna åt mig så vad det någon av dem som sa något om att betala. Betala vad? Jo en lås smed, han fanns i huset. Jag skiter i vad det kosta, öppna bara! Jag frös som en hund, jag hade ju inte brytt mig om att ta på mig jacka och skor utan åkte ju bara ner för att hämta min tågbiljett i inneskorna.
Jag pustade ut när låssmeden kom med sin lilla väska och vi åkte upp till lägenhetsdörren och han började på. Men då såg det inte så lovande ut. Antingen så var han en usel låssmed eller så har vi ett ovanligt säkert lås. Det tog honom ca 30 min att få upp dörren. 30 min är lång tid när man bara står och fryser och vänta.
Jag hade en plan att ringa till Kta & Stefan och fråga om de kunde komma ner med en jacka och ett par skor och att jag kunde få vara hos dem tills hyresvärden kom, men efter en timmes utelåsning så fick låssmeden upp dörren. Och ingen var lyckligare än jag!
Men kvällen blev ju inte riktigt som man tänkt sig, jag hade tänkt pyssla ochmysa efter att jag städat, den tiden gick åt till att stå utanför dörren och frys i stället.
Hoppas att det fört med sig något bra iaf, att de tagit upp det här med extra nyklar ifall det händer något.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0